۶ ویتامین حیاتی برای رشد مو

رشد مو سالن زیبایی مریم

۶ ویتامین حیاتی برای رشد مو

1.ویتامین A: نقش مهمی در رشدمو دارد. مو را سیاه و براق نگه میدارد حاوی آنتی اکسیدان است که پوست سر را مرطوب نگه میدارد و از خشک شدن مو جلوگیری نموده بتقویت و ضخیم شدن مو کمک میکند.
غذاهای غنی از ویتامین A:
سیب زمینی شیرین و هویج، زرده تخم مرغ، شیر، اسفناج، زردآلو خشک، انبه
۲.بیوتین یا ویتامین B۷: بیوتین ویتامین H نامیده میشود و ویتامینی است که باعث رشد مو میشود و از خانواده ویتامین B۱۲ است، موهای شکننده و سلامت و بافت مو را بهبود میبخشد. بیوتین برای ضخامت و حجم مو بسیار عالی است.
بیوتین موجب: افزایش سریع رشد مو میشود، بدست آوردن موهای ضخیم با حجم زیاد، صاف کردن موها.
مواد غذایی غنی از بیوتین: تخم مرغ، مخمر، گل کلم، تمشک، موز، گردو، بادام
۳.ویتامین B۱۲: دارای ویتامین B زیاد است که برای ریزش مو بسیار ضروری است. این ویتامین درجذب آهن به بدن کمک میکتد و علت ریزش مو کمبود آهن دربدن است.
غذاهای حاوی ویتامین B۱۲: تخم مرغ، پنیر، پودر آب پنیر، شیر، ماست
۴. ویتامین C: ویتامین رشد مو است که برای درمان سفید شدن زودرس مو و خشکی مو موثرست. مصرف روزانه ویتامین C از طریق مواد غذایی یا مکملها برای حفظ سلامت مو لازم است
مواد غذایی غنی از ویتامین C: لیمو، نارنگی، توت فرنگی
۵.ویتامین E: برای رشد مو ضروری است تمام مشکلات موهای خشک و خشن را برطرف کرده موها را مرطوب و براق میکند و پوست سر را سالم نگه میدارد و گردش خون را بهتر میکند
غذاهای غنی از ویتامین E: بادام، ماهی، شیر، بادام زمینی، اسفناج پخته شده، دانه آفتابگردان، سبزیجات خشک
۶.اسید فولیک: معجزه ای از گروه ویتامین B است که به آن “ویتامینهای مو” میگویند. نقش مهمی در ضخیمتر کردن مو دارد و از سفیدی زودرس مو جلوگیری میکند
تقریبا هرمنبع که ویتامین B داشته باشد اسید فولیک هم دارد. اما ویتامین B کمپلکس دراین زمنیه بسیار مناسب است. همه دانه گندم کامل و غلات و حبوبات حاوی اسید فولیک هستند بنابراین کربوهیدرات مصرف کنید، نیاز به ویتامینها برای موها لازمست.
اما دو ماده مغذی دیگر وجود دارد که به جذب این ویتامینها کمک میکنند
آنها عبارتند از: آهن، پروتئینها
آهن: محققان دریافته اند که ریزش مو و شکستگی ناشی از کمبود آهن است. مصرف مقدار مناسب آهن روزمره نه تنها سلامت خون را بخوبی تنظیم نموده بلکه باعث رشد مو نیز میشود
مواد غذایی غنی از آهن: گوشت قرمز، سبزیجات سبز برگ، بوقلمون، لوبیا، میوه های خشک
ب. پروتئینها: برای براقی مو و قدرتمند کردن ریشه موها بسیار ضروری است بدون این ماده مو کدر و شکننده شده و از بین میرود
غذاهای غنی از پروتئین: جوانه، شیر

0 پاسخ ها

یک جواب دهید

پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *